Friday 16 November 2012

store department :)

assalam n aloha!

dua minggu di stor perubatan. pengalaman? so-so la :)
okey, saya tipu..memang la agak bu-san di situ tapi saya belajar banyak *garu kepala

hari pertama, meet with encik yassim and encik aziz yang sangat rajin :) and then cik yassim keluar kan spek-mata nya dan surat-surat indent barang. iye, kami di stor keluarkan barang ikut ape yang dia nak *kasikkan la!


indented items :)
dan, stor perubatan dah la besar. jenuh nak mencari..naseb baik diowang2 yang super duper creative tue buat banner tergantung *(sonaang kojaaa ea jang!!)


memudahkan kan?? :)
nak dijadikan hikayat puteri pantai puteri, saya dibantu oleh troli yang kemetot-kemetot nie..mudah eahh!..tak payah nak jinjing-jinjing kotak besar gedabak tue. nah!

troli lovey
troli dovey






ya!..itu la trolinya, maaf, itu troli yang sama sebenarnya..kah3..
maka jadilah troli lovey-dovey.

lepas da angkut segala-bagai kotak-kotak yang ringan bak kapas diserap air tu, kena la susun baik-baik, kira cukup-cukup, and sumbat mana-muat! jimat ruang la maknanya!

stesen items no 1 :)
bak kata senior-senior, itu untuk memudahkan kalau pihak klinik nak ambil barang nanti :)

dah siap segala bagai di check item, di belek-geletek items and so on, maka encik aziz yang gagah lagi perkasa akan membalut ubat-ubatan..agar tak tercicir masa nak masukkan kan dalam sub stor *actually, nanti tak da la orang-orang yang bising bila barang tak cukup :)
i'm fully protected! :)
maka, berakhir la cerita puteri comot yang serba-serbi kurang asam gula ni!..ha3..apakan daya, dulu dapat markah bahasa melayu dalam 66 point ja..adeyh!

and lastly, check stock..kne matching jumlah stocks, sama dengan dalam pinky-card and sama jugak dalam sistem komputer..

let's pictures tell you everything in the store!

pintu ke bilik tablets :)

ade kekotak-kekotak ubat :)

susunan dalam sub-stor klinik pakar perubatan :)

store yang besar :)

store for tablets :)
actually, ada banyak tempat dalam stor nie, ade stor antibiotik, stor surgikal, stor barang sejuk, stor injection and many-many lagi la..tapi say stay on di bilik encik yassim saja :)

terima kasih dalun selasih pada mereka-mereka di stor, ilmu yang anda bagi, insya allah saya akan simpan :)
may alah bless :)

"bila bekerja hati ikhlas, semua kerja menjadi ceria :D"


No comments:

Post a Comment