Friday 10 October 2014

lost :(

assalamualaikum.

a normal conversation with my little sister, nor khaleda yusof.

she, with a big heart, gave me meaningful advices.



aku manusia yang sombong dengan Allah :(
aku manusia yang mendahulukan manusia berbanding Allah :(
aku manusia yang hanya mementingkan dunia :(
aku manusia yang hanya pentingkan pointer :(
 malu nya ya Allah T______T

hamek kau, berdas-das meriam buluh khaleda bagi kat aku. kata-katanya yang matang. terima kasih.

so qhalida, find yourself. perbetulkan niat balik. memang betul, masuk semester 3 ni sangat lost. seronok bila belajar cardiopulmonary saja la. yang lain aku main-main lebih, salin nota pun main-main. try to find my old self.

dahulukan Dia, gembirakan Dia. jaga hubungan dengan Dia.

memang betul lah, aku kurang muhasabah diri, bila umur da meningkat ni, mula la aku fikir i am old enough. bak kata orang-orang tua, aku makan garam lagi lama dari kau tau *sambil cekak pinggang.

sedar lah qhalida, ilmu kau tak banyak lagi, macam mana kau boleh mendabik dada dengan megah pada Allah.
minta pada Dia, nangislah pada Dia, mohon pada Dia, sujud pada Dia, dahulukan Dia.

finally, aku jumpa someone yang boleh tarik aku dekat pada Dia. mungkin ramai ja di sekeliling aku. cuma aku pejam celik pejam terus buat tak nampak. sombong dan bongkak kan aku, ya Allah?

doakan yang terbaik untuk saya, dan kawan-kawan saya. lindungi kami ya Allah :)




No comments:

Post a Comment