Sunday 24 March 2013

Cantik vs comot


Assalamualaikum and howdy. 

Macam da lama tak update kan? Muhehehe. Kita busy la, awak!*sumpah gelly-jellyman

So, post kali ni aku nak coret pasal cantik dan comot.

Anda suka tengok benda yang cantik? And most of them will answer yes J

Anda suka tengok budak comot macam saya? And it will be __________ *krikk krikk sound

Okey. Aku tak paham betul la bila o-rang o-rang memperlekehkan benda yang tak cantik.

Kenapa?
Anda dah cukup bagus ke?
 Muka da macam goddess ke?
Badan da ada six packs ke?

Ughhh. Rase nak vomit sampai keluar semua acid dalam perut!

Awak, cantik tu tak kekal, tahu tak? If cantik tu kekal,  ramai berebut nak buat plastic surgery nak jadi macam Kareena Kapoor, Angelina Jolie, atau macam saya ?? *sumpah menyampah.

Jadi, please, please , please, kamu jangan BIAS ~~ *sambil nyanyi lagu alif aziz.

Tapi kalau kau still nak bias ke, tak sama rata ke, unfair and un square ke and hape ke lagi, aku tak boleh nak halang kan? Lantak sama kau la, labu ~
My humble-bubble advice,
Pandang manusia dengan mata hati. Bukan mata yang mati.
 Buruk, cantik, gemuk debab macamku atau kurus ramping, itu semua satu ujian.
Dan setiap ujian itu akan terdapat hikmahnya.
Sayonara, darls J

p/s. ujian yang sebenarnya bila kita melupakan Allah dalam kehidupan kita. *nau’zubillahiminzalik



No comments:

Post a Comment