Thursday 12 September 2013

fisioterapi :)

assalamualaikum dan salam sejahtera, hee, tarik nafas panjang-panjang sebab dapat rehat setelah melalui seminggu yang agak....penat. ini baru minggu pertama, tak kira lagi minggu kedua sampai habis.
 ya allah.redhailah atas ilmu yang bakal ku terima ni. insya allah.

alhamdulillah. sambung belajar peringkat ijazah dalam fisioterapi di puncak alam. muhehe.

bermula lah era menghafal anatomy dan segala bagi. no more chemistry. sobsobsob. kenapa tak da?tapi tak pa la, tadi lecturer ajar pun dia keluarkan slide ada gambar electron segala bagai, itu pun saya da gembira. so, lepas ni kena tabah menghadap anatomy. dan ada subjek baru. kinesiology. interesting walaupun susah nak cerna pada awalnya. lateral, transverse, flexion, adduction , abduction dan ada banyak lagi terms yang agak mencabar.

 ya allah, kuatkan lah kami menempuh hidup-hidup kami di sini. berkatilah ilmu yang bakal kami terima. ingatkan lah apa yang kami lupa, kekalkanlah apa yang kami ingat. 
ameen :)

new doodle. with the bone. symbolic of physio, maybe?heee :)

P/s: saya kena redha dengan ketentuaan Allah, tak semua apa yang saya impikan saya akan dapat. bukan rezeki saya dalam farmasi, insya allah ada hikmah saya di sini. insya allah. allah sayang saya kan?heee :)
ilmu allah bila-bila boleh tuntut, wahai hati, buka lah kau untuk menerima benda baru. 

al-fatihah untuk cikgu saya, almarhumah zaleha bte mohamed. i really miss her. sometimes, I imagined the lecturer in front of me is her. Allah :( .. buruk sungguh perangai kan? ish3

1 comment:

  1. Salam. Saya lepasan matrikulasi dgn pointer 3.49. Masih ada harapan lg tak untuk kos fisio ni eh?

    ReplyDelete