Sunday 9 March 2014

doodle with paint :)

assalamualaikum dan apa  khabar semuanya? muhehe. skema.
hari ni nak tunjuk cara saya melukis doodle saya menggunakan paint. paint yang selalunya ada dalam komputer masing-masing tu. huhuhu. semoga sedikit sebanyak dapat membantu siapa-siapa yang bosan tahap gaban tu meluangkan masa dengan doodle di software paint.



let's start our mission.

pilih bentuk bulat untuk muka. disebabkan saya tak pandai guna software lain, maka doodle saya semua bulat-bulat macam tuan dia juga

sesuaikan saiz bulatan mengikut kesukaan anda.

lukis satu lagi bulatan dalam bulatan untuk digambarkan sebagai muka doodle

pilih garisan melekuk. lukiskan garisan dari hujung pipi kanan ke hujung pipi kiri. bertujuan untuk melukis selendang doodle
*tuan doodle sendiri tak pakai selendang. iesh3

tarik garisan melekuk tersebut seperti ini dan kemudiannya betulkan dengan menarik lagi sebelah garisan


buat beberapa lapisan selndang mengikut kemahuan anda.



lukiskan juraian selendang menggunakan garisan melekuk lagi ya


siapkan lebihan selendang tersebut







teruskan dengan membesarkan paparan untuk melukis bahagian muka dan mata doodle




















done done done. selamat mencuba :D
segala yang baik lagi berkat datang dari Allah, segala yang buruk dan tak kena sini situ datang dari saya hambaNya yang khilaf. woot3!

*kalau da cuba buat, share-share la dengan saya di sini. muhehehe


No comments:

Post a Comment