Sunday 9 March 2014

let's pray!

assalamualaikum :)

apa khabar. mungkin kita hari ni bangun dengan perasaan ceria. ada sebahagian pihak pula gusar, risau akan kehilangan orang tersayang. lagi-lagi dalam kes kapal terbang MAS MH370. sama-sama angkat tangan. sama-sama mengaminkan. sama-sama mendoakan. insya allah. semuanya di tangan Allah. kita ini sebagai manusia tidak punya hak untuk mempertikaikan takdir Allah.


put yourself in their shoes la kawan. kalau anda semua duk pung pang kata ni politik, kata pilot yang salah la, kapal terbang lebih umur dari 10 tahun la and bla bla so on. apa perasaan keluarga mangsa. lagi-lagi keluarga si pilot. be mannered. mana keperimanusiaan anda ni? kita umat islam di didik banyak adab. bukan jadi manusia yang biadap. faham? doa itu senjata mukmin. walaupun ada yang bukan islam dalam kapal terbang tu pun, we should pray for them. mana tahu dalam kapal terbang meraka dapat hidayah Allah kan?

cakap tu berpada-pada. takut lain hari kena pada kita. if He said it will happen, then it will happen. show your humanism, please? 

adios and selamat pagi *mengeliat :)

No comments:

Post a Comment