Wednesday 1 May 2013

hot iss-iss-issues

assalamualaikum dan salam seantero milky way.


nowadays, there are lots of political issues. and aku yang tukang membaca wall masing-masing rasa macam ......*speechless

 saya tahu awak nak berpolitik, tapi tolong la jaga bahasa awak. tak baik tau awak memaki-maki sesama sendiri. apa yang kau dapat bila kau maki-maki? mungkin kepuasan hati yang sekejap sebab kau dah lampiaskan apa yang terbuku.

 tapi ada Nabi Muhammad S.A.W kita ajar kita macam tu.? 

renungkan la. apa pula persepsi orang-orang yang membaca wall kau. wall kau, suka hati kau lah, tapi yang menengoknya, mata aku! faham tak? kalau mata setakat melihat dan brain tak interpreted kata-kata kau yang "sopan" yang boleh menembus limpa hati aku, aku tak kisah, masalahnya, bila brain dalam skull aku ni duk memikir, kenapa kau jadi macam ni? sekaligus, aku meletak satu persepsi pada kau. tak mahu la macam ni, kita islam, di didik dengan banyak adab. 

my ustazah said ,

"apabila seseorang membodohkan(kata bodoh) pada orang lain, sebenarnya yang bercakap tulah 40 kali bodoh"

saya bukan bias, bukan unfair, apatah lagi bukan berada di funfair.

biar orang mengata, memaki, mencarut pada kau. kau doa ja mulut dia gabak bila maki-maki kau tu!*macam kejam sangat, nanti mulut macam donald duck.eeee

aku tak perfect, apatah lagi bersifat ma'sum. ada masa aku melenting jugak. ni hanya nasihat, bukan hentaman.

jaga mulut, jaga hati, jaga tutur kata, jaga bicara, insya allah, segalanya, dipermudahkan untuk awak yang sabar tahap giga.

sekian, adios amigos

No comments:

Post a Comment