Saturday 6 July 2013

diploma :)

assalamualaikum dan peace upon you. *smile

DIPLOMA

pada sesetengah mata orang,
diploma???
weyh,  kenapa tak ambil asasi atau matrikulasi.
weyh, lama kau tahu tak ambil diploma
weyh, orang sekarang dah tak pandang diploma la.
weyh, dulu kau budak target, kenapa diploma
weyh, aku mati-mati ingat kau degree sekarang.

haah, mari sini aku cakap pulak.
 weyh weyh weyh weyh.
this is my pathway. this is my story, this is my history.

yes, saya pelajar diploma. salah kah saya ambil diploma?. hina kah diploma ni pada mata awak?
buka mata, buka hati. kami ada perasaan.

saya yakin, Allah sudah atur segala-galanya.

bila selalu orang-orang cakap.

"eh, saya ingatkan awak ambil asasi"
"eh, result baik kenapa tak masuk matrik"
dan ada reaksi terkejut-terkejut oh my oh my yang lain lagi.
eheeee.

bila kenang balik, manusia ni sangat kelakar. hidup dengan expectation dari orang sekeliling.

ingat, rezeki itu Allah yang kurniakan. banyak segi rezeki Allah bagi. dan kita sebagai manusia haruslah pandai mensyukuri segala nikmat. kalu tak dosa. muhahaha

ye, aku pun agak terasa ala tacink-tacink sebab most of my friends are degree students now.

but my kakak said.

"tak payah buru-buru ambil degree. andaikata kau tak dapat sambung sekarang, kerja la dulu. kumpul pengalaman. nanti bila kau sambung degree and bekerja,tak da la orang lain boleh kelentong kau"
"tapi bila kau da kerja ni, nanti kau da tak nak belajar lagi taw".
 hahaha *gelak

tapi dia yang duk sibuk suruh minta sambung degree kat ukm la, um la, sampai mesir hah. ahahaha :)

diploma banyak mengajar. belajar teori dan praktikal. tu yang seronok. lagi masa praktikal di hospital. trained for 10 months. applied apa yang belajar sebelum ni. sungguh. syukur alhamdulillah :)
thanks ya allah, for these three years. haah, diploma kan 3 tahun. apa kau lupa? keh3

so, never disregard diploma students. tuntut ilmu allah di mana-mana. masing-masing ada kelebihan. kan darling ?

be happy. allah always with us, if peoples come and away but He still there. yes, He is Allah :)
bubye, assalamualaikum annyeong and hastadahabes readers :)






No comments:

Post a Comment