Thursday 25 July 2013

lulus :)

assalamualaikum dan peace yo. ahaaa, omputeh la sangat kan?

alhamdulillah, dah lulus and dapat lesen kereta dan motor, setelah setahun lebih nak menghabiskan lesen kereta motor dan kereta, akhirnya, selesai jugak,

tak payah la aku nak merempit pagi-pagi ke kelas memandu yang di mana kadang-kadang aku terlelap atas motor. gila. ada pakcik nak ambil dan hantarkan ke kelas memandu still terhegeh-hegeh nak rempit sendiri. padan muka, bila motor melayang sikit sambil bawa meter cecah 100+ time tu la mengelabah nak tarik brek and tarik nafas panjang, haah, tu la aku. si lalai yang bajet power flower gitu, wahahaha.

yang motor tu da lama habis dan dapatkan lesen P just yang kereta berzaman. padan muka. terima kasih pada abang-abang saya yang tabah lagi sabar mengajar adikmu yang montel ni bawa kereta. ada yang meluncur ke belakang, ada yang naik batu tepi jalan. macam-macam. sampai masing-masing ngeri nak bagi naik kereta. ahahaha. dah tu, balik rumah masing-masing mengadu dengan mak dak qhali bawa kereta sekian-sekian-sekian. ahahaha. terima kasih.

ambil test jpj dua kali untuk kereta. first tu la masalah sikit. masa kat bukit enjin mati sampai 3 kali. pakcik jpj muka tenang, aku atas bukit muka gelabah. last-last aku give up, aku cakap "apa saya patut buat ye", pakcik jpj "apa lagi turunkan kereta la ". apa punya soalan aku tanya pada beliau kan? akan la aku nak sadaikan kereta tu kat atas bukit kan? keh3

then masuk bahagian 2 dimana jalan luar. time ni da rasa macam nak balik je sebab aku sendiri tak yakin bawa kereta luar kawasan, siap hafal bak hang tepat-tepat di mana nak jatuhkan gear, nak bagi signal. gila skema. booo :(

masuk kereta, ceh konon pakar betulkan kerusi, betulkan side mirror, pastikan gear free, pakai seatbelt. bila start enjin kereta, terus bagi signal kanan, masuk gear satu, turunkan handbrake, dan terus jalan. ahahaha, nampak tak apa yang teringgal?

iye, check lampu signal kiri kanan, lampu kecemasan, wiper, air sabun, hon. 
haah, aku tak buat

da keluar dari kawasan belajar baru aku perasan aku tak buat semua tu, tapi kakak jpj tutup sebelah mata. ahahahaha. banyak lagi kesalahan, pengawalan stereng tak betul, lalu kawasan sekolah patutnya berhenti perlahan-lahan dulu, ni tak, aku asyik jatuhkan gear tanpa tengok kereta belakang. satu alasan aku, aku da give up. sebab rasa macam tak lulus da. tu la perangai buruk aku, mudah putus asa. ahahaha

sampai ja kat tempat berhenti, kakak jpj tu bebel-bebel la. aku ingatkan dia gagal kan but she so kind-hearted. lulus wei!, ahahah, so, ulangan tak payah la nak terhegeh-hegeh buat bahagian 3 lagi.

test jpj kali kedua semalam yakni hari rabu. gemuruh bak hang. dari jauh kelihatan bukit menggelakkan aku macam orang gila. nak tarik aku punya RM 65 lagi la tu. tapi alhamdulillah, lulus, wahaha, selamat duit ;)

so, pada pihak zapcity, terima kasih sebab sediakan kemudahan yang baik walaupun ada segelintir staffs yang agak memerlukan etika menjawab panggilan pelanggan. haah, aku la yang kena tu.

pada pakcik rasyid, terima kasih angkut saya bawa pergi balik dari pusat zapcity. dan kata-kata doa pakcik amat saya hargai, terima kasih pakcik

pada cikgu yang mengajar saya, terima kasih sangat. jasa kalian tak dilupakan, semoga allah memberkati.

p/s ;baru-baru di atas kaunter da letak papan tanda
"kami akan memberi layanan yang baik pada para pelanggan"
sound alike macam tu la.

bagus la, supaya orang lain tak kena macam saya. kan? apa-apa pun, owner dia sangat peramah dan baik hati.

sekian :)


No comments:

Post a Comment