Saturday 19 January 2013

ya sohabati :)

Assalamualaikum dan hey day for you, si awesome!

sohabati tu maksudnya sahabat, kita mungkin ramai kawan, tapi kita tak ramai sahabat. Betul tak? beruntunglah bagi sesiapa yang ada sahabat dikala bangun jatuh kita, ketawa riang kita, sedih duka kita dan macam-macam lagi.

si spongy and starry :)
how i do adore this cartoon, even nampak agak kebudak-anakkan, tapi cartoon ni banyak bagi pengajaran pada saya, spongebob yang sentiasa berada disamping patrick si starfish even during hard time, Walaupun mereka hanya cartoon, but we should learn their friendship. mereka melengkapi kekurangan masing-masing.

buat sahabat yang ku masih mencari.

jadilah seorang sahabat
 yang mendorong sahabatmu ini menjadi hamba-Nya yang taat
jadilah seorang sahabat
 yang menegur sahabatmu ini dikala aku terleka.
jadilah seorang sahabat
yang lembut tapi tegas bila aku melakukan salah.
jadilah seorang sahabat
yang tidak kedekut berkongsi kasih dan ilmu dengan hamba-Nya
jadilah seorang sahabat
yang menyayangi dan mengasihi hamba-Nya, hanya kerana Allah
jadilah seorang sahabat
yang mendorong. memapah hamba-Nya ke jalan yang benar
jadilah seorang sahabat
yang sentiasa bersyukur dengan nikmat sekelilingnya
jadilah seorang sahabat
yang ikhlas untuk bersahabat untuk mencari rahmat-Nya

bagi saya yang serba kekurangan ni, saya tak cukup lagi kateria nak jadi sahabat yang baik.Mungkin saya berada di tahap "kawan" lagi. eheee..banyakkan phrase "jadilah seorang sahabat". Da terasa macam buat puisi senandung sejuta malam hah! hahahah.. ambil mood balik.

DAN!!
sahabat-sahabat macam ni amat jarang-jarang. bila da dapat, kita kena hargai.


so everyone!! 


happy sahabat's day :)

p/s:say alhamdulillah if you meet someone like this k! :)
ma'assalaamah :)




No comments:

Post a Comment